Get Adobe Flash player


Blog Muhammad Muhd Taib

I picked up from Rocky’s Bru. Muhammad Muhd Taib has joined us as the goblok, monyet, beruk, liar in the cyberworld. Welcome to the jungle! And that makes Muhammad Muhd Taib a pondan as well. Read what Muhammad Muhd Taib said a few months back when he called bloggers pondans.

And don’t forget that he threatened to extradite BLOGGERS! (this post on Muhammad Muhd Taib‘s comment)

Tentang Blog Ini
Ini adalah Web rasmi saya, Muhammad Muhd Taib. Saya terpanggil untuk bersama-sama anda di dunia siber ini. Saya bersedia menerima pandangan dan cadangan, namun susila adab dan adat masih menjadi pegangan saya. Hanya komen dan pandangan yang bersandarkan adab dan adat sahaja saya akan tampilkan di sini. Berbeza pendapat tidak bermakna kita tidak boleh berkomunikasi di ruang ini.

And he started a blog tiff with Khir Toyo on his blog. Dr. Khir is really away at the holy land :

Saya menyentuh perkara ini kerana ingin menjelaskan apa yang ditulis oleh Dr. Khir Toyo dalam blog Cetusan Dr. Mohd Khir yang meminta peralihan kuasa Perdana Menteri dan Presiden Umno dilakukan segera.

Bagi saya itu pandangan peribadi beliau dan tidak mewakili pandangan dan pendirian Badan Perhubungan Umno Negeri Selangor.

Dr. Khir tidak hadir dalam mesyuarat perhubungan saya difahamkan beliau berada di Tanah Suci kerana mengerjakan umrah.

Hmmm…I wonder how Khir Toyo blogs from there? Makes me wonder if it is really him who is writing all those entries on his blog because Khir Toyo did post regularly these past few days.

Anyway, Muhammad Muhd Taib blogs on WordPress from his own domain. At least. Just type his full name without space and add a dot com.




24 Responses to “Blog Muhammad Muhd Taib”

  1. “I picked up from Rocky’s Bru. Muhammad Muhd Taib has joined us as the goblok, monyet, beruk, liar in the cyberworld. Welcome to the jungle! And that makes Muhammad Muhd Taib a pondan as well. Read what Muhammad Muhd Taib said a few months back when he called bloggers pondans.”

    So what is he lah??? I think he is a pondan. Make that a beruk pondan. Bwahahaha!!! What a LOSER!!! Cakap lain, bikin lain. No maruah, no back bone. Tak tahu MALU!!! Ptui!!! Niamah!!!

  2. i have strong feeling that those politikusian don’t exactly blog. someone does it on their behalf. lawak la, after all these while being an online monkey[formerly or maybe still goblok] the politikus are joining the crew.

  3. Semi Value got blog already or not? I’m waiting to see his ler.

  4. Is he the one that got scandal with underage malay girl ? that throw our brother CM to jail ?

  5. Yup think beruk pondan does not blog himself la,where got time.Sumore tak tahu Engris and logging bagful of $$$ somewhere so where got time to blogg like we beruks … L πŸ˜› L hmmmm think he look more like Uko of Planet of the Apes.

  6. These fuckers better not be using our money to pay some half-baked “MSC status” IT company (bumiputera only, of course) to “design” and ghost-write these blogs for RM100,000 a year. Which they will then outsource to a 19-year geek with 21A’s who by some miracle managed to get into UM despite the unfair racist quotas for, RM300 per 10 entries written. By the way, the dude had to do this to support his days at UM because they gave a scholarship to someone (guess which race) with 3 A’s instead. And he’s also studying IT because he couldn’t get into Medicine. And he’s in UM because his parents had to pay 10% extra for their house, not to mention unable to get government contracts. So they work as hawkers selling kuih, while a certain race accused them of hogging all the wealth, saying they don’t need any help. And the leaders of this certain race drive their 7-series to Parliament while calling bloggers beruks.

  7. how could someone who cheated the late sultan of selangor by placing the holy quran on his head and saying he is not married to Ku Ya when in fact he just got married in narathiwat…. what a minister he will become…and he is a minister of malaysia…!!

  8. When will all this elected representative going to start working for the country or the state, all the talk since election day is still the political scenario in Malaysia. Stop all this bullshit and start working lah. It have been many days ago lah. Dont waste my money on party works already. Cant we just tell them, if they dont want to become minister or whatever, still talking about their sad party…., ask them to quit the post and get their salary from their party. Dont use my money. If they they think they want that salary, start working in rebuilding the country ….. Stop all these stupid party stuff. talk bout it the next time the general election come around. Or are they thinking that maybe they wont be around cone next election (like our famous Bro Zack ….. 😈 )

  9. eh, guess who’s no. 111111111111111111111satusatusatuoneoneoneone on google for “Blog Muhammad Muhd Taib” ?? :mrgreen:

  10. […] of my reader just alerted me that my post on my personal blog about Blog Muhammad Muhd Taib has got on the #1 position. He is a politician who once called all bloggers ‘pondan’ or […]

  11. sooi2 – Yay! I dem terror hor? 😈

    Lapon – Yalah, every day analyse who caused the loss. Dah kalah mengaku kalah cukup lah. Like it makes a difference.

    sharif – It is beyond logic why Pak Lah takes him back. And nowadays, he damn belagak lah. Every news conference, sure muka kat sana.

    John – I like yr language. :mrgreen: I also seriously think they hire people to write lah. If they cannot talk coherently, how can they type so well, without typing errors. Those long posts probably take hours to write.

    BEH – Last I read, the OZ and NZ authorities are still investigating…

    Lawrence – No, that one Ramli Ngah Talib, the former MB of Melaka. He also got offer himself for re-erection again (in UMNO post).

    Bryan – You see lah, he sure will join one. Then, Zam also. Hahaha. The more the merrier, I get more traffic. *see hottest post is whose name?*

    azhan – Yalor, those BM dem terror, very refined and well structured.

    Terence – Pondan beruk who cannot read English.

    Eh, later, we kena extradite, how lah?

  12. aku tak pandai sgt nak berbasa basi nih.aku jenis yg sound tegak punya.(direct to the point.)korang takyahla sibuk nak berperang perang saper yg nak pegang kerusi tu kerusi nih.lebih baik korang pikirkan mcmana nak setelkan masalah pekerja asing ngan pekerja swasta nih.aku rasa tu lebih baik dan banyak memberi pekdah pada rakyat.masalah pekerja asing ni aku rasa kerajaan silap banyak dlm membawa derang ni masuk.aku negok derang lebih byk bawa masalah daripada kebaikan pada malaysia.korang bawa masuk derang,bagi kerja,bagi tempat tinggal,bagi derang rasa kemajuan negara kita,bagi derang makan dan bagi segala kemudahan pada derang.rakyat ko sendiri apa yg dapat?????keja susah nak dapat.kalo nak bagipun kena lepas segala mcm syarat.rumah nak kena sewa,makan nak kena cari sendiri,kemajuaaan nak kena rebut ngan pendatang.ni aku nak tanya laaa.sape sebenarnya rakyat yg nak pangkah ko?muhammad halim atau khan bahadur?kalo dah rakyat sendiri pun susah nak cari makan kat umah sendiri apa keja yg derang bleh wat?merempit salah satunya,meragut,merogol,mencuri,pecah rumah,merompak.dalam hal ni,korang tak bleh nak salahkan rakyat kalo jenayah semakin bertambah.korang kena sediakan kerja untuk rakyat ko sendiri.bukanya import segala pendatang kerja kat sini.bkanya aku ckp tak boleh langsung import derang nih.bolehhh…tapi biarlah tenaga yg betul2 mahir,pakar dan yg ada kemahiran yg takde kat orang kita.ni ko import kuli cabuk tukang cat,tukang cabut rumput,jaga,operator kilang.apa rakyat ko sendiri takde yg bleh buat ka?ko jgn sesekali cakap rakyat ko malas?KALO MALAS,SEKARANG KAT MANA KO DUDUK?ATAS KERAJINAN SAPE?derangbukan malas,tapi korang yang tanak bagi peluang pada rakyat ko sendiri.jgn jd mcm indonesia,yg kaya bertambah kaya,yang miskin korang buat tak nampak.korang cuma nampak masa pilihanraya saje.sampai sanggup masuk jamban untuk bersalam.lepas tu?ini mmg kenyataan.cuma korang jer yg malas nak negok,pekakkan telinga korang butakan mata.aku sedih negok rakyat aku sendiri yg melarat kat negara sendiri yg dah 50 tahun merdeka.tapi jiwa derang tak penah korang nak isi dgn semangat juang yg toknenek kita wariskan pada kita.jgn asyik dok ckp jer nak dengo ckp yg beradat bersusila konon.tapi rakyat ko sendiri ko ader negok.betapa miskinnya derang.miskin budaya,miskin pakaian,miskin agama makanan jgn cakapla skang nih.aku minta maafla kalo tulisan akunih menyinggung memaner perasaan.aku taktau kat mana,pada saper lagi aku nak mengadu nasib rakyat seperti aku.sape yang nak pedulik pada pekerja swasta?kalo nak mati,matilah…kerajaan tak rugi apa apa.tapi ingat sekiranya keringat aku digunakan untuk negara aku ni digunakan,sekiranya ada ketidakadilan akan aku tuntut dihadapan allah nanti.assalamualaikum.maaf zahir batin.

  13. wait… correction a bit.. the muthafcka who got the beloved Penang CM Guan Eng in jail is rahim thamby chik…

  14. apa-apa pun saya dahului dengan Assalamualaikum datuk,tentang masaalah yang berkaitan saya sebagai ahli umno cawagan sabak bandar secara amnya dan sebagai warga negara malaysia ingin mencadangkan supaya isu ladang perternakan babi ini tidak menjadi isu di gelanggang politik tanah air.bagi saya apapun manafaat untuk rakyat adalah baik jika di tandingi secara komprehensif.jangan kita menjadi hulubalang atau pahlawan terhadap isu yang remeh temeh ini.bagi sya juga kerajaan negeri mempunyai inesetif supaya menjaga sesitiviti setiap kaum di negeri selangor.apa guna kemodenan jika tidak di gunakan dalam era it ini.bagi pihak kerajaan barisan nasional dan pihak kerajaan negeri marilah kita memikirkan hala tuju visi dan misi sebagai pemangkin hak rakyat.sekian terima kasih

  15. assalamualaikum dan salam sejahtea…
    sedih saya mmbaca komen dr bloggers d sisi..
    terutamanya yg berbangsa MELAYU…
    ckp macam takde akal yang di beri kan tuhan..
    anda yakin apa yg anda ckp tu betul 100%???
    kal slah anda sudaj dikira memfitnah!!!!
    kalau betul anda sudah di kira mengumpat!!!!
    ingat…
    kalau kita buat salah/fitnah/ngumpat/maki/keji, kita kena mintak maaf kat empunya badan dulu…lepas tu baruah ALLAH YANG MAHA ESA…

  16. tan sri, dalam suasana politik umno hari ini, ramai yang akan mengambil kesempatan dengan menangguk di air yang keruh, pemimpin umno bukannya menginsafi akan keputusan pru yg lalu malah mengambil peluang untuk menyalahkan pihak lain bagi menutup kelemahan mereka sendiri.

  17. DrM sebenarnya tidak ikhlas meletak jawatan dan menyerahkan tampuk pemerintahan kepada Pak Lah, di sebabkan arus politik waktu itu yang bukannya datang dari UMNO tetapi dari seluruh rakyat yang jelas mendesak beliau untuk mengundurkan diri dari arus kepimpinan, maka terpaksalah beliau turun ketika itu. Jelas nya apabila DrM tidak lagi menerajui kerajaan maka sokongan rakyat kepada BN dalam PRU ke 11 ketika itu amat kuat dengan kemenangan majoriti lebih 9/10. Ini menyebabkan DrM kecewa dan tidak berpuashati dengan mengatakan yang kemenangan besar akan menyebabkan kerajaan selesa dan memerlukan pembangkang. Namun apa yang lebih dirasakan bagi beliau seolah-olah jasa dan pengorbanan beliau selama memerintah negara dilupakan begitu sahaja. Bagi membuktikan bahawa negara memerlukan seorang pemimpin sepertinya maka DrM terus memulakan langkah dengan mengatur pelbagai siri ceramah di pelusok negara untuk mengecam kerajaan terutamanya Perdana Menteri YAB Pak Lah. Ucapan yang jelas tidak akan dapat di buat sewaktu pemerintahannya dengan jelas mengecam, menghina dan melaga-lagakan kepimpinan semasa sehingga jelas di lihat memberikan kekuatan kepada pembangkang. Kerja-kerja pembangkang sebenarnya separuh telah di lakukan oleh DrM, sekalung tahniah kepada DrM kerana berjaya bukan sahaja melemahkan BN malah berjaya membantu menumbangkan Kerajaan BN di lima negeri yang lain. Kita akui bahawa kelemahan dalam kepimpinan paklah wujud dan sebenarnya ia boleh di perbaiki dari masa ke semasa, tetapi bukannya bertindak seperti pembangkang yang jelas melanggar tatasusila dan adab budaya bangsa serta melanggar peraturan parti tetapi sebagai pemimpin yang terlalu lama memerintah negara maka di lihat beliau seolah olah kebal untuk mengatakan apa sahaja yang terbuku di hatinya. Ini lah DrM yang saya kenal.

  18. Hi semua dan Muhammad Taib, saya cadangkan kepada orang Umno dan Pemimpin Umno , satu aje saya nak ingatkan , kalau sesaorang pemimpin mereka yang bermasalah seperti Muhammad Taib dimasa lalu ,yang mempunyai berbagai masalah , saya rasa semua orang tau , Mengapa dipilih semula sebagai pemimpin lagi, tak de orang lainkah yang layak atau memang orang Umno ni memang suka orang macam ini.

    Untuk memudahkan dan menjaga Maruah lebih baik Muhammad Taib , letak jawatan dan memberi laluan kepada Pejuang muda yang Ikhlas untuk Umno sekurang kurang nya mereka yang baru ini , masih bersih dan mempunyai idea idea yang baru , untuk parti mereka dan menjadikan aliran pemimpin akan mengalir dan berterusan , maksudnya di sini yang tua berundur dan yang muda mengantikannya.

  19. Salam Tan Sri..
    Di bawah ini hanyalah pendapat & pandangan peribadi:
    1. Kemelut peralihan kuasa dalam UMNO;
    – samada cepat atau lambat, ia harus dilaksanakan. Pucuk pimpinan mestilah

  20. betul2 berwibawa,dihormati dan dipercayai Parti2 Komponen BN,dapat mengembalikan kepercayaan rakyat dan ahli2 UMNO.
    -Mampu menyelesaikan isu2 dalaman parti,negara,serantau dan global dengan bijak.
    -Mampu melindungi,mengekalkan,memartabatkan hak2 org Melayu dan Raja2 Melayu.
    -Meneruskan atau membaik pulih agenda dan visi Tun Dr Mahathir serta mampu menjadi lebih hebat dr Tun memimpin negara.

    2. Pendirian Badan Perhubungan UMNO Selangor terhadap sokongan kepada pucuk pimpinan negara.
    – Hakikatnya, ia jelas tidak mewakili semua rakyat Selangor atau ahli2 UMNO peringkat bawahan. (Fakta: BN tewas PRU yang lepas)
    – ‘Grass roots’ pemuda tidak diberi peluang dan tiada sesi khas diadakan untuk menyatakan pendirian sebelum kenyataan dikeluarkan.
    – Dr. Khir Toyo tidak layak bersuara lantang. Beliau antara punca kekalahan besar BN Selangor.(Saya dan ahli2 pemuda bersengkang mata tampal poster dia semasa kempen PRU lepas dan kami menunggu beberapa batang penyapu dr dia untuk kami bersihkan poster2 dia, kenapa tak nak bagi semua cawangan 1 penyapu tu..?)takpe, sekarang dah bersih pun..

    3. Pemilihan Bahagian, Wanita & Pemuda UMNO Kelana Jaya 2008
    – Demokrasi,demokrasi,demokrasi…Bertanding bukan untuk memecah belahkan parti, tapi untuk kesinambungan pemimpin.
    – Siasat setiap cawangan yang mempunyai organisasi di kalangan ahli keluarga mereka. Ada peruntukan yang dimohon oleh setiap organisasi di sesuatu kawasan yang diterima dr Ahli Parlimen atau mana2 sumber untuk membekal peralatan@betuk wang atau lain2 diagihkan dikalangan ahli keluarga sendiri.Adakah UMNO hanya untuk mereka dan keluarga mereka??
    – Jangan budayakan Ketua Cawangan: Bapak, Ketua Wanita: Emak, Ketua Pemuda: Anak Bapak, Ketua Puteri: Anak Emak ‘Bagaimana kita nak tarik generasi pemuda atau golongan 40 thn ke atas terlibat dalam UMNO kalau trend ini diteruskan Tan Sri?’
    – Pemuda dan masyarakat yang tidak menjadi ahli UMNO memerhati
    keadaan ini. Jangan sampai satu persatu mereka menubuhkan Cawangan PKR di dalam kawasan Kelana Jaya.

    Sekian Tan Sri, wassalam.

  21. Assalamualaikum… :mrgreen: org miskin boleh ckp ke?Sy tak pandai..nak mintak2 ni sy pun malu…Jadi agaknya org yg miskin2 ni ditembak ajelah yer…

  22. pah lah tak bijak pilih pemimpin negara.main serkap jarang hingga penderhaka
    kepada raja dan larikan duit pun masih dipilih.bukalah diari tu datok sri.kalaulah
    penyangak pun masih dipilih maka penyangaklah jadinya generasi akan datang.
    segera dipasong orang macam ini πŸ‘Ώ

  23. Assalamualaikum,
    Saya ingin mendapatkan email peribadi TS kerana ada perkara yang saya ingin cadangkan untuk JKKKP di tempat saya. Terima kasih

  24. Tan Sri,

    I am an UMNO member who officially registered last year at Kelana Jaya Branch Office. Unfortunately, I found out that my membership was transfered to USJ…Frankly, the reason for me to join UMNO is to actively participate in activities and giving my contributions to the people of Kelana Jaya since I live there.

    I wish you can help me to get my membership back to Kelana Jaya branch so that I would be able to attend to any events, functions or activities at this area.

    Thanks

    Warm Regards

    Bazly