83 thoughts on “Blog Tun Mahathir

  1. 35k hits and hundreds of comments on one short post. Put the Toyol and Ali Asam to shame. Bwahahaha!!!

  2. That very guy who messed up the judiciary system is now commenting on how ppl should clean up the mess! Diu!!!

  3. 9pek9bo – I tumpang trapik only. ๐Ÿ˜€

    terence – 10% of 35K will come here before they find the real one cos new blogs hard to rank. I admire Tun M for his ability to whack people with his curt answers so I give Tun Dr. Mahathir blog some publicity. The other two, I sumbat masuk lubang jamban.

  4. I know what you are doing lah.

    Sooi2 – Pak Lah know how to write meh? Sleep he know lah. Bwahahaha!!!

  5. terence – Bwahahaha, now I ‘working’ hard so that when paper publish, I hear kaching kaching. Not ka’chng, ok?

    sooi2 – One day, all the politicians become so obssessed with blogs, they forget to do their real job, how lah?

    azhan – Boring lah….politicians don’t realised they are dead boring. I think I am going to give some PR (public relation, not page rank) to LKS already.

  6. kpd paklah kami syg tapi kami sayngkan tun m lagi tlglah hormat sikit kat tun tun sudah tua…. ingat sikit dia yg lantik paklah jadi pm jgn pula kecikkan hati tun. tun lebih pengalaman dia bina malaysia sampai ke tahap skrg… tlgnlah. hormati tun yg disanygi…

  7. TUN, ADALAH SEORANG WIRA DUNIA DAN SEHINGGA HARI INI TIDAK ADA YG DAPAT MENANDINGI BELIAU KHASNYA DALAM MALAYSIA ….. PENTADBIRAN YG CEKAP…. EKONOMI YG PAKAR

  8. TUN . ADALAH SEORANG PEMIMPIN WIRA NEGARA MALAYSIA , PAKAR EKONOMI DLL… TDK ADA SETANDINGNYA SEHINGGA HARI INI.

  9. dear tun, you are the most respectable malaysian in this world. you are our hero>>>>>>>

  10. Tun telah dedahkan sebanyak RM 70 Billion hasil daripada minyak kerajaan dapat dan subsidi boleh dikenakan lagi.So Mana perginya 70 billion itu.BPR sila siasat ๐Ÿ‘ฟ ๐Ÿ˜ก

  11. ๐Ÿ˜• bpr……. tolong masuk skali dlm dbkl. kenape kontraktor melayu yg tulin susah dpt kontrak?? yg slalu dpt hanya kontraktor melayu yg ali baba jer??tolong masuk….

  12. tun jika mewakili utk parti islam semalaysia lagi bagus.gunakan pengalaman anda untuk bangun kan ISLAM…TAKBIRRRR……….

  13. saya rakyat prihati disini ingin kan orang melayu di tanah Malaysia ini bersatu menentang anasir-anasir luar bagi menyelamatkan bangsa dan negara yang kite sanjungi ini. Jika tida dimana lagi orang melayu nak tinggal kalau orang melayu kini sesama sendiri asyik bertelagah bagi memperjuang hak yang tida berprinsip dan yang tiada agenda (memartabatkan orang melayu) di mata dunia. Sedarlah wahai orang melayu kite kini telah diketawakan oleh bangsa lain yang melihat kite sebagai pelakon atau pelawak yang tidak tahu mana hujung pangkalnya.
    Kalau semua pemimpin parti melayu berkerjasama orang melayu akan terbela suatu hari kelak, jangan jadi melayu mudah lupa…….

  14. as’kum tun…..negara akan jadi kacau bilau selagi pak lah berkuasa….pak lah,sedar diri sikit….

  15. he impress me until now.well done Tun. nobody like you. no one same as you. you are the best prime minister malaysia ever have ๐Ÿ™‚

  16. Untuk Tun yang disayangi…. saya sebagai rakyat malaysia yang bertuah amat bersyukur sebab tun telah menjana, melahirkan jutaan anak2 melayu atau malaysian yang berfikiran intelektual dan sentiasa pandang kehadapan…. Pencatuan tun untuk melahirkan generasi masa yang berguna telah terhasil dengan jaya nya…tetapi amat dikesali ade juga yang tak sedar atau buat2 tak sedar bahawa terpias kemajuan yang tun bina ini mereka gunakan untuk menhentam tun kembali…sedih yang teramat… ape yang saya percaya ialah…TUN MELAKUKAN SEMUA INI UNTUK BANGSA MELAYU DAN MENAIKKAN MERTABAT RAKYAT MALAYSIA… HIDUP TUN…. MALAYSIA BOLEH…

  17. sAYA SOKONG G100…. SEBAB MELAYU JUGA LAH KITA JATUH…TAKKAN NAK TUNGGU TERGADAI BARU NAK MERAYU SANA SINI… KORANG INGAT MENTAKBIR NEGARA MACAM JAGA KEDAI RUNCIT KER….BANYAK BENDA YANG KITA TAK TAU DARI TAU..SOO JANGAN NAK MEMANDAI-MANDAI NAK BERPOLITIK pasar malam, kedai kopi, tepi rumah, dalam masjid atau mane2 pun KLU TAU POLITIK TU KOTOR… TUN DAH MASAK NGAN SOAL INI … YANG KITA NIE KEJE JER LA.. CARI REZEKI… BIARLAH DIORANG YANG PANDAI

  18. sAYA RASE TERPANGGIL UNTUK MELUAHKAN ISI OTAK NIE SEBAB RIMAS NGAN POLITIK SEKARANG NIE… MENGARUT… TERUTAMA NYA PIHAK PEMBANGKANG… APE YANG MENYALAK SESANGAT ..SEDANGKAN KITA AMAN,… BOLEH BAWAK BERBINCANG… TAK DE TEMBAK MENEMBAK… RAKYAT INDIA, CINA,MELAYU DAN LAIN2 BOLEH BERSEMBANG, BERKAWAN, BERGURAU DAN BERSAMA2 PUN..SOO… WHAT THE HELL ARE THEY LOOKING FOR..

  19. bagi pendapat sy tun berhak memberi pebdapat terhadap PM yang baru…memberi buah fikiran bagaimana ingin memajukan negara seperti kegemilangan tun dahulu….

  20. salam tun.. apa pndapat tun tentang isu ppsmi? seolah-olah ia tlah memberi impak negatif pd ngara skrang

  21. Assalamualaikum tun,
    Saya terpanggil untuk memberi komen dan pandangan terhadap ‘isu legasi’ MALAYSIA VS SINGAPORE
    Sebagai anak jati johor berbangga dgn prestasi DS Najib meneruskan projek jambatan dan lain2 isu, kemuskilan saya terhadap singapura.. isu jambatan ke-3 timur menaikkan pelancongan johor,sebaiknya kapal2 dagang boleh lalu.. dan sebaik sahaja jambatan ke-3 siap tambak johor dirobohkn bagi kepentingan nelayan dan perairan kita.. DI HARAP TUN M MENJADI MENTOR KPD DS NAJIB BERKENAAN ISU LEGASI..
    INSYAALLAH KETEGASAN TUN M AKAN DI DIIKUTI OLEH DS NAJIB.. RAKYAT DIUTAMAKAN NEGARA DIDAHULUKAN

  22. TUN,,, pada masa kini banyak pihak cakap pasal perpaduan,, tapi… kerja tak buat… jgn kita kekalkan perpaduan dalam aspek ,, kenduri,,, majlis dan ceramah… kalau boleh kekal perpaduan dalam aspek ekonomi ,, pendidikan dan kebajikan rakyat… 10q..

  23. tun..sy admire tun since sy drjh 6..
    n skrg sy dh 19..
    sy tringin sgt nk jumpa tun..
    tp pluang blom ader..
    kalu tun ader bc komen ni sy mintak sgt2 tun respon kt emel sy..
    sh_bell1031@yahoo.com
    i love you tun

  24. Hidup Tun Mahathir!!!!!tanpa Tun xmgkin ngara kita jd spt skrg…thank’s to Allah cuz mlahirkan pemimpin negara malaysia yang lebih prihatin rakyat dan bijak dalam apa juga situasi!Alhamdulillah…tQ mahathir.I LOVE YOU…YOU ARE MY INSPIRATION!

  25. assalamualaikum Tun.Saya terpanggil untuk menyuarakan pendapat saya setelah mengikuti perkembangan semasa berkenaan dgn pemansuhan PPSMI.Banyak pihak telah memberikan reaksi berkenaan perkara tersebut termasuklah Tun sendiri.Sebagai rakyat malaysia kepimpinan Tun memang tidak dapat dinafikan dan sebagai rakyat malaysia saya sangat bangga mempunyai pemimpin yang luarbiasa seperti Tun. Walaubagaimanapun mungkin ada kalanya dalam sesetengah hal pendapat kita mungkin berbeza.Pada pendapat saya pemansuhan PPSMI baru-baru ini adalah wajar.Isunya adalah untuk mencapai kemajuan dari segi sains dan teknologi dan mekanisme untuk mencapai kemajuan tersebut adalah melalui bahasa.Isu bahasa yang menjadi persoalan.Pada pendapat saya pemansuhan PPSMI oleh kerajaan adalah dengan kepercayaan bahawa kemajuan tidak semestinya hanya dapat dicapai dengan bahasa Inggeris.Kemajuan juga boleh dicapai dengan apa-apa bahasa termasuklah bahasa Malaysia tidak kiralah dalam bidang sains dan teknologi.Apatah lagi bahasa Malaysia adalah bahasa nasional kita yang berhubungkait dengan nasionalisme .Mungkin kesan sejarah juga telah mengajar kita sewaktu kita dijajah suatu ketika dulu.Harapan saya sebagai seorang yang sangat kerdil dibanding dengan Tun,Tun turut menyokong dan bersetuju dengan keputusan kerajaan tersebut.

  26. Science and Mathematics should be taught in English. We will lag behind if we use Bahasa Malaysia because we will do alot of translating from english and this is a waste of time.

  27. Science and Mathematics should be taught in English. If we use Bahasa Malaysia we need to do alot of translation from english and this is a waste of time.

  28. hai tun, dulu kan tun yang membina ( ppsmi ) tetapi sekarang mengapa tun yang menyumbang kepada keruntuhannya. Guru dah banyak membazirkan masa serta tenaga dan juga otak yang dulu tidak boleh bercakap bahasa inggeris tetapi sekarang selepas ppsmi banyak guru dah berani bercakap menggunakan bahasa inggeris. Apakah guru ini sebagai alat uji kaji sahaja?

  29. Tun,
    Yang banyak cakap tu bukan nya cikgu..
    Kami guru yg mengajar subjek BI, MT dan SN tidak bising tapi usaha untuk berubah…
    Politik isu Melayu ni punca utama…
    Sama macam zaman dulu ketika Islam masuk Tanah Malaya mana ada jawi dan bahasa arab…
    bukan asal usul kita pun… tapi kenapa kita terima…kerana kita mahu berubah…..
    konsepnya sama saja… kita tetap org malaysia walaupun agama Islam tu guna bahasa asing…

    Shulaยดs last blog post..BORNEO CULTURAL FESTIVAL SUCKS

  30. PPSMI mmg patut dikuburkan. Sebenarnya data2 pencapaian M3 n Sn yang diambil dr sekolah merupakan data tipu yg dibuat oleh GB dan PK2 nya supaya tidak dibuat pematauan oleh jabatan penddkan. Realitinya pencapaian sebenar amat mengecewakan. HIDUP MELAYU

  31. Saya tidak setuju dengan pembatalan pengguaan bahasa English. Perubaan akan berlaku dalam dua atau tiga tahun lagi,jika penggunaan Bahasa English di lajutkan.(kerajaan sama tetapi pendapatan berlainan. Malu diri sendiri jika pembatalan di kuat kuasa)Orang yang batal juga menyumbang dalam usaha penggunaan bahasa inggeris.

  32. Saya tidak setuju dengan pembatalan pengguaan bahasa English. Perubaan akan berlaku dalam dua atau tiga tahun lagi,jika penggunaan Bahasa English di lajutkan.(kerajaan sama tetapi pendapatan berlainan. Malu diri sendiri jika pembatalan di kuat kuasa)Orang yang batal juga menyumbang dalam usaha penggunaan bahasa inggeris satu ketika Tun menguatkusakan system ini.

Comments are closed.