Get Adobe Flash player


Anwar has won in Permatang Pauh – Malaysiakini & The Star confirmed

Official: Anwar gets BIGGER majority
Aug 26, 2008


LIVE UPDATES Final EC tally – Anwar got 31,195 votes, Arif Shah, 15,524, Hanafi, 92. Anwar won with a majority of 15,671. Anwar’s wife, Dr Wan Azizah Wan Ismail, won the seat with a 13,388 majority at the March 8 general elections.

Let’s celebrate the Permatang Pauh By-election with a bowl of ‘Mee Protes’!

DSCN0934.JPG

And why is it call mee protes? Read my food blog to find out lah.

Unofficial results from Malaysiakini :

Unofficial: Anwar wins with BIGGER majority
Aug 26, 08 7:07am
LIVE UPDATES 8.32pm: Unofficial PKR alert – Anwar wins with a majority of 17,652, obtaining 31,949 votes. BN’s Arif Shah garnered 14,297 while Akim’s Hanafi Hamat got 74.

I was out shopping but have been following the results.

Anil’s blog is down probably due to server crash.

Anwar Ibrahim’s blog also down.

However, Malaysiakini has reported Anwar will win big.

My internet is slow like tortoise.

So, I cannot copy and paste. The last I read on Malaysiakini :

Anwar menang besar
Aug 26, 08 9:19am
8.22 malam: Datuk Seri Anwar Ibrahim mendahului 17, 652 undi daripada penjumlahan 21 pusat pembuangan undi. Tujuh lagi pusat belum diperolehi.

Beliau memperolehi 31,949 berbanding calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah mendapat 14,297 undi. Calon ketiga daripada Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim) mendapat

Whee! Not so much Anwar wins but BN lost.

Celebration!




34 Responses to “Anwar has won in Permatang Pauh – Malaysiakini & The Star confirmed”

  1. I am following this post from abroad and am super excited following the result! I hope, hope, hopeeeee Anwar win big and Malaysia will be seeing changes soon!

    Liannes last blog post..Fried Meehoon for Merdeka Open House 2008

  2. Dirty tricks, bribing and false accusations all wasted. Padan muka! LoL…

    Bryans last blog post..Apple iPhone Coming To Singapore On 22 August!

  3. The result :
    PKR 31,949
    BN 14,297
    AKIM 74

    majority 17,652

    renaissance.MYs last blog post..[P44] D-Day – Yes, We Have A Winner

  4. renaissance – Tks for the numbers.

    bryan – I memang SEO queen, I no need do anything, traffic spike liao. Webmaster watch the server hor? LOL. I went to Sunshine Farlim also keep checking the few sites for update every few minutes with my Celcom unlimited broadband. But dare not say anything, later kena hentam by BN fans. Hahaha.

    Lianne – Huge landslide. The rakyats really have spoken. Let’s see what the Fed Gov going to do about this. We can expect more dirt.

  5. […] http://www.chanlilian.net/2008/08/26/anwar-going-to-win-big-in-permatang-pauh-malaysiakini/ […]

  6. haha! Sure win! I hope the majority will be 20K~

  7. You said it right 5XMOM. The feeling of BN losing its grip is just too thrilling. Woo hoo!

    Hanim
    Bt Pahat
    08262008 2121hrs

  8. Dawn of a new Malaysia; rebirth of a nation.

    I shall not be afraid to be a Malaysian, I shall not be afraid to dream, to hope and to coexist peacefully and in harmony with my brothers and sisters.

    Thank you people of Permatang Pauh for fulling generations of hopes and dreams.

    Sincerely,

    Anarky

  9. Ahhhmmmm… It seems like MK now itself a spinner…

    now PKR unofficial voters turnout is 81%

    EC’s was 65%

    how ah? who to believe?

  10. yeahh…anwar won..
    lets celebrate aunty lilian…bake for us ur delicious cakes 🙂

  11. […] case you did not know the latest Permatang Pauh by-election results, Datuk Seri Anwar Ibrahim of PKR has won with huge […]

  12. yeah, finally anwar won, hope he can make changes to the entire malaysian……

  13. it’s great!!! anwar won!!!

    howeve, just hear from MSM that binatang negara is plotting another scheme to stop DSAI. ACA this time…

    damn…

  14. *dances around my room*

  15. LOL! And Najib was quoted as saying that BN has a real chance of winning this time after a successful election campaign. Delusional…

    pablopablas last blog post..$100 Up For Grabs!

  16. CONFIRM? SURE?.. this is like…. Neil amstrong plugging the flag and said….’a small….step….something something….’ hahaha, very happy!

    wait ah… nanti they do a recount, the margin turun..lagi turun…until PKR kalah….in Malaysia Bolehland, anything can happen.

    JTs last blog post..Where the $£@% is SUMMER 2?

  17. guys… check out BN’s http://www.permatangpauh.com.my website. The owner still thinks they can win by slim margin!!! Wahahaha!!!!

    Merdeka!!!!

  18. JT – Confirmed liao. I got tipsy also liao.

    pablo – Victory is sweet! But hope the jubilant party doesn’t go overboard and irk the losing party.

    sooi2 – *shrieks along*

    chong – Yeah, I think things will get dirtier…

  19. Wah… REFORMASI!! REFORMASI!!

    I baru balik from my gym/dinner…

    Keng-lo.. Anwar is so keng… even “ghost” also he can defeat.. :evil:.. :lol:…

    New era has begun… Now, we wait for Sept 16…

    Angie Tans last blog post..Beijing Olympics Closing Ceremony… WT*…..

  20. hey lilian
    MK and MT is not crash
    our Tm Net block the proxy server from entering

    use
    http://anonymouse.org/anonwww.html
    than insert the address here.
    it works..

    it happen to all the nation top site to prevent people like march 8

  21. Angie – The five buses of hantus dunno do what in Permatang Pauh hor? Maybe it was the fault of the roadblocks that caused the delay and then, the smart moves by PKR and especially MP Gobala who averted the hantus. Then again, with 15 K, how many buses pun tak cukup. Muahahar…can we say God works in mysterious ways…

  22. Yea, monitoring the site. Hehe…
    Sked traffic hike like GE308 mah, but this time running solid like a rock.
    Win-win situation! LoL…

    Bryans last blog post..Apple iPhone Coming To Singapore On 22 August!

  23. whojen – Yes, Streamyx divert all our traffic away. That’s why I am getting so many hits per hour, like 2,000-3,000 per hour. Don’t you just hate it when we are manipulated like that? For fark sake, we pay for our service, what right does TM Net has to do this to us, right?

  24. Bryan – I no do anything, also first page for almost all the related keywords. Wuah, whether I want to update or not, also must update liao or else people come here get nothing.

  25. ITS PAYBACK TIME!!!

  26. is annoying man
    when you want to find out who is leading and etc
    suddenly crash and server down
    lucky LYN forum people dam awesome! hahaha

  27. Tan Silly – I don’t think it will come so soon. Sure they play dirty. Let’s see what excuses they give now for losing.

  28. whojen – Yalor, so many sites crashed. Now, traffic diverted to me, muahahar…This evening traffic 13K liao.

  29. good lah.. hahahaa
    😀

    hokkien me under you already ya:D wakakakak
    congrat to everyone for being a part of this Malaysian Mini election hahaha:D

    whojens last blog post..Wow randomness

  30. It’s been a long time since I had supper but tonights hokkien mee and calsberg tasted damn bloody syoik!!

    We have entered into a new chapter in Malaysia history, hopefully for the best.

    Yeeeeeee Haaaaaaaaaaa!!!!!

    I need another calsberg!!! Cheers Madam!!!

  31. ” Tonight I celebrate my love for you ………. ” Yahoo!

    Just now I belanja my friend dinner as I had promised becos BN lost! Wah everyone reading the free Chinese newspaper.

    I can’t read Chinese but I can still tell who had won … clever or not??

    Tomorrow I shall put up the Malaysian flag proudly in front of my house ( earlier no mood to put up la).

  32. I forgot to thank the people of Permatang Pauh…..

    THANK YOU!!!!!!

  33. toolan, just now my orkau (black dog) and fried chicken tasted damn bloody syoik too !!

    Cheers to the people of Permatang Pauh!! Kamsiah cheh cheh!!

  34. To the Permatang Pauh Voters :
    Terima Kasih
    Kamsia
    Thank you ( is it Wanna Kemn in Tamil )
    You Permatang Pauh people are real smart , gasak the money , eat the free food but … chai ann chua choe.
    We Malaysians dare to hope for a better MALAYSIA because of you ppl !
    Majulah Malaysia menuju Era Baru !