Sempena Hari Merdeka

Entah ke mana pergi semangat patriotisma saya? (KNN, how to spell patriotism)

Dulu setiap Hari Mederka, saya akan belog dalam bahasa kebangsaan kita. Berukgers (bloggers lah) di Malaysia pun ramai yang berjiwa sayang negara dan belog dalam BM.

Tapi, kali ini, semua yang beria-ia nak pakai baju hitam untuk melambangkan 1BlackMerdeka. Sedih kan? Kita sepatutnya belog dalam warna biru, kuning, merah dan background putih.

Jadi tahun ni, saya tak nak belog dalam BM.

Pagi ni, saya baru terfikir nak mulakan belog cerita lucah.

Tapi penguasaan bahasa saya tak luas.

Bila dah habis tulis cerita, ia macam kandang MacDonald.

Ada anak kucing, ayam jantan, tembikai dan lain lain lagi.

Jadi, sorry lah, Malaysia tersayang ku, kami dah hilang sedikit semangat kami.

Where did we go wrong?

9 Replies to “Sempena Hari Merdeka”

  1. Apa Nama – I don’t know why but my blog attracts all the porn Malay keywords lor.

    momo – Yalor, why ah?

    #2 – Next year you can register already. Eh, 18 yrs or 21 yrs eligible to vote ah?

  2. Tahun ini tak boleh kibar jalur gemilang sebab Negaraku tidak lagi gilang-gemilang. Hanya penuh dengan kezaliman ke atas rakyat jelata.
    1Malaysia, rakyat didahulukan…ya didahulukan ke alam kesedihan and kesengsaraan!!

Comments are closed.